2015. július 29., szerda

Hallgatnivaló #1 - Margaret Island

Helló újra! :)


Az alábbi poszttal elkezdődik a Hallgatnivaló névre keresztelt sorozat, amiben hazai/külföldi énekeseket, együtteseket ajánlok. Személyes vélemények, ömlengések, bálványozások várhatóak. :)

Az első részét ennek a sorozatnak egy nagyon különleges zenekarnak szentelem, a Margaret Island-nek.
Előre is elnézést a furcsa megfogalmazásért, ami jó, azt nehéz szavakba önteni. :)

A Margaret Island egy varázslatos zenekar. Visszacsempészik az elhanyagolt folkos elemeket, modern verzióban tálalva, ezzel megkedveltetve a fiatalokkal is az ilyen stílusú zenét, ami - én magam állíthatóm - nagyon jól sikerül. Kitűnnek a mai "pampam" zenék közül, amiket személy szerint nem igazén szeretek, olyan értékeket képviselnek, amik régen is és most is megállják a helyüket.

Az első "találkozásom" a zenekarral úgy 1-2 éve lehetett. Éppen valamit ügyködtem, hallgattam a Petőfi Rádiót, és leadták a Nem voltál jó című szerzeményt. Először nem figyeltem fel rá, de amikor már harmadszorra, negyedszerre szólt, akkor már dúdoltam a dalt, nagyon fülbemászó volt. Utánanéztem a zenekarnak, kerestem még tőlük zenét. Igazából akkor még a Maniac Marathon vagy a Soaked in Life, ami ugye a Nem voltál jó angol változata nem tűnt fel. Jött az Egy lány sétál a domboldalon, ami feldolgozás ugyan, de teljesen más aspektusból közelítették meg, más jelentést adva neki, és számomra ez az egyik legszebb dal, amit tőlük hallottam.

A Csönded című daluk nem akar nagy babérokra törni, inkább megbújik, de mégis ha meghallod, egyből elvarázsol. A klipje pedig egyszerűen frenetikus. :)
A Csillagtalan című karácsonyra időzített szerzeményük pedig egy igazi gitáros-éneklős felvétel, itt tűnik ki igazán Viki, az énekesnő népzenei hangzása, amit szerintem nagyon szépen kombináltak a gitárdallamokkal.


A friss szerezményük, a Bolyongó pedig a kedvenc dalom, mert egy annyira szép dal, és akárhányszor meghallom mindig megborzongok, mert nagyon szép a zenei alap, az ének meg már csak cseresznye a tejszínhab tetején. Az ehhez készült videoklip pedig szerintem igazán látványos és eredeti, ilyet még máshol nem láttam.

A Nagyszínpad tehetségmutatón is felléptek, ami jól sikerült, kár, hogy nem jutottak be a top3-ba, de maga a lehetőség is kiváló volt a zenekar karrierjének fellendítésére. 

És ha már itt tartunk: a Soaked in Life magyar verzióját (Nem voltál jó)  nem kisebb személy, mint maga Bródy János (!!!) írta át.
A zenéjüket nagyon szeretem, igazi kincs ez az együttes, talán valamikor sikerül elcsípnem őket élőben is, biztos nagyon jó hangulatú lehet a koncertjük. :)
Hamarosan megjelenik első albumok, amely Egyszer volt címre hallgat, már nagyon várom. Ha tehetitek vagy esetleg kedvet kaptatok hozzá, látogassatok el egy koncertjükre, jelenleg is zajlik a Bolyongó turné, sok-sok állomással.

Margaret Island -mostazonnalmegkellhallgatnod- Top3:


Zene: 10/10
Szöveg: 10/10
Jelentéstartalom: 9/10
Tagok: 10/10
Személyes intelem: semmi. Csak így tovább srácok, nem kell semmin se változtatni.

A képekre kattintva meghallgathatjátok őket a Youtube-on :)






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése